Bokenäset Hotell & SPA

Ni vet ju att jag har en förkärlek till mysiga hotell med SPA. Inför sommarens semester googlade jag runt och hittade Bokenäset – en familjär pärla i hjärtat av Bohuslän som verkligen har allt man kan önska för en lyckad familjesemester.

En liten badstrand, badbrygga, gästhamn om man kommer med båt, spa med havsutsikt, café, restaurang, aktiviteter för barnen  för de som önskar en aktiv semester och urmysiga lägenheter.

Lägenheter med fantastisk utsikt

Vi bokade en av deras nyrenoverade lägenheter med en magnifik utsikt över Koljöfjorden både från övre sovrummet och från balkongen. Denna utsikten skulle jag inte tacka nej till att vakna till varje morgon.

Lägenheten var stor, fräsch, rymlig och snyggt inredd.

Super sköna sängar och vi hade två rum med dubbelsängar.

Vi satt på balkongen och njöt av både kvällssolen och den vackra utsikten över Koljöfjorden.

Som en dröm att vakna upp till denna vackra vy.

Aktiviteter

De hade flera olika aktiviteter bland annat kanoter  och SUP- brädor, som man fick hyra. Så det blev både en liten kanottur för maken och sonen och sen en Stand Up Paddle Board tur.

SUP blev premiär för hela familjen och det var verkligen så roligt. Jag trodde det skulle vara jätte svårt att hålla balansen, men det vat verkligen inte så svårt som jag hade trott. Och wow vilken bra träning för kroppen. Man fick ju spänna mer eller mindre alla muskler, så paddla SUP vill jag definitivt göra igen. Även sonen tyckte det var jätte roligt och paddlade runt med både mig och pappan på!

SPA & Relax

Att få sitta och koppla av i en varm bubbelpool, känna regnet små stänka på en lite och blicka ut över vattnet är verkligen avkopplande och balsam för själen,

Vilket litet mysigt SPA och relax de hade.

Jag gick dit själv på eftermiddagen. Spat är öppet för barn fram till klockan 16 om dagarna. Så på eftermiddagen gick jag dit själv en stund och bara kopplade av och njöt av lugnet alldeles ensam.

Vår andra dag på Bokenäset gick vi dit hela familjen, men vi var ensamma där större delen av tiden,

De hade två bubbelpooler utomhus, en pool inomhus och en relaxavdelning med färska frukter och vatten,

Sedan en bastu med fönster utöver vattnet. Ett lagom stort spa och när vi semestrar hela familjen är det roligt att barn även är välkomna en del av dagen.

Badbrygga & Badplats

Nere vid badbryggan hade de även en havsbastflotte där man kunde ta ett dopp i det blå och sen värma sig i bastun.

Hopptorn längst ut på badbryggan.

En mindre badplats som var långgrund och barnvänlig.

Den mysiga lilla gästhamnen.

Frukostbuffé på Västersalt

Vi bodde ju bara över en natt på Bokenäset och åt middag på kvällen på deras restaurang Västersalt och där kunde vi även äta frukost på morgonen. En lagom stor frukostbuffé med både varma och kalla rätter. Mycket färska frukter och jag älskar när man kan göra sin egen våffla. Så god dessert när man vill lyxa till det!

Läs gärna om deras restaurang och vår tre rätters middag på kvällen på Västersalt.

Hit åker vi gärna igen, men stannar längre. Hela området var väldigt mysigt. Det fanns även en lekplats på området, mycket natur runt omkring och läget var verkligen helt oslagbart.