Årskrönika 2019 Liniz Resor del 2

2019 var minst sagt ett händelserikt år på många plan och vi hann med många upplevelserika resor. Kanske har du redan hunnit läsa min första årskrönika ?!

Juli

I juli åkte jag och min yngsta son på en fantastisk vandringsresa till Österrike.

Österrike – Bad Gastein

STS Alpresor har barnvänliga vandringsresor till Bad Gastein. Så vi vandrade tillsammans två dagar på två olika ställen och en dag vandrade jag även själv. Det blev verkligen en lyckad resa för oss två, med mycket aktiviteter, god mat och trevligt sällskap.

Grinda – Stockholms skärgård

Stockholms skärgård är verkligen enormt vacker framför allt under sommar tid. Vi tog en dagsutflykt till Grinda en sommardag och åt lunch på Grinda Värdshus.

Kumla

Sedan startade vår långa sommar semester med en tre veckor roadtrip i Sverige. Första stoppet blev Kumla. Där stannade vi till en natt och upplevde staden, badade och var i en lekpark.

Västkusten – Skaftö

Därefter fortsatte vi ner till landet på Västkusten. Vi hängde på Skaftö och njöt av härliga sommardagar med sol, bad, grillning och vänner.

Daftöland

Sedan fortsatte vår roadtrip i Sverige upp till Strömstad och Daftöland. Det är ett stort piratland för barnen med många roliga karuseller och aktiviteter.

Daftö Resort

Vi bodde två nätter på den fem stjärniga campingen Daftö Resort och lyckades pricka in tre av sommarens varmaste dagar. Så vi njöt av både poolen och bada i havet.

Karlstad

Sommarens sista stopp på vår roadtrip blev soliga Karlstad. Här njut vi också av sol, bad och jag och sonen paddlade SUP för första gången tillsammans.

En av de bästa sommar kvällarna var verkligen på Bomstabadens Camping när vi åt middag på stranden i solnedgången och sedan spelade minigolf tillsammans.

Tre dagar i Karlstad genererade i en trevlig Karlstad guide.

Augusti

I början av augusti åkte vi på en tre generationer resa med barnens mormor till Rhodos.

Rhodos

Här njöt vi av härliga dagar i solen en hel vecka på ett av våra favorit hotell Sunwing Kallithea Beach.

Skärgårdskryssning med Tallink

Tallink firade 30 år med ett storslaget party ombord på Victoria 1. Vi fick åka runt på en trevlig skärgårdskryssning i ett soligt Stockholm medan vi avnjöt god mat och dryck.

September

September var en månad fylld med massa jobb, efter att ha varit ledig en längre tid under sommaren.

Köpenhamn

Månadens enda resa blev en jobb resa till Köpenhamn. Där fick jag och en kollega en fin dag på stan med lite sightseeing och god lunch som resulterade i en liten Köpenhamns guide.

StockholmJunibacken

Mini-me och jag var inbjudna till premiären av musikalen Monstret och Människor på Junibacken en trevlig afton i september.

Oktober

Oktober bjöd heller inte på så många privata resor, utan återigen en månad fylld med jobb.

Vejle

Månadens höjdpunkt blev ett besök i den mysiga lilla staden Veijle i Danmark.

Halloween på Gröna Lund

Oktober betyder också halloween och ett årligt besök på Halloween på Gröna Lund.

Östersjöns grönaste julbordViking Line

Svenska kocklandslaget serverade årets grönaste julbord ombord på Viking Line och jag var såklart nyfiken på hur det smakade.

November

Sen kom gråa november som för mig oftast betyder mer soldagar på varmare breddgrader i mitt jobb och så blev det över detta året.

Las Palmas

Jag spenderade närmare tio dagar i Las Palmas och hade med mig Diana på tre av dem dagarna. Det bjöds naturligtvis på många timmar i luften för alla resor dit och hem, men även några fina solnedgångar, promenader och god mat.

December

Så kom årets julmånad december och jag blev väldigt mycket ledig. Många jour dagar som blev hemma. Men ändå hann jag med tre resmål utanför Sverige.

Julmarknad i München

Ett storslaget dygn i München med en urmysig julmarknad och sightseeing i staden. Jag blev på nytt kär i Tyskland och fick plocka fram mina tyska kunskaper. I år är jag sugen på att se fler tyska städer och kanske även skidåkning i Tyskland.

Dominikanska Republiken

Ett kärt återseende med Playa Blanca Dominikanska Republiken blev det också. Karibien är verkligen så vackert och mysigt.

Thailand

Årets sista resa blev ett dygn i underbara Thailand. Solnedgångsmagi och god thaimat.

December blev en riktigt bra variation på resor – trots att de var korta men intensiva.

Dalarna

Vi avslutade året med en vit jul i Dalarna med härligt julfirande och mys med släkt och vänner.

14 länder och 4 världsdelar

2019 bestod av många, många resor och resmål och jag räknade till 14 länder och 4 världsdelar 2019.

Nu ser jag fram emot år 2020 och vad året har att erbjuda i resväg. Om tre dagar var det iväg på årets första resa. Snart ska ni få veta mer.

Vart gick din nästa resa 2019?