Juni, juli och augusti – härliga sommarminnen från alla våra resor

Juni, juli och augusti försvann. Hela sommaren har verkligen gått i ett killevipp.

Sist jag skrev om våra härliga resminnen var i maj. Jag kan verkligen inte förstå att det har gått TRE månader sedan dess. Hela sommaren är förbi. Men jag kan sammanfatta det som en fantastisk sommar. Oj, så mycket vi har hunnit med.

Juni

Juni var en väldigt lugn resmånad, eftersom jag då började jobba heltid. Jag hann bara med en jobbresa till Oslo och en till mysiga Köpenhamn, som jag maximerade med att upptäcka Köpenhamn denna soliga och vackra sommardag.

Men det här med hemester är ju underskattat. Jag njöt av vackra Stockholm på mina lediga dagar och det blev flera besök till Gröna Lund. Både en dag med karusellåkning med sonen och en invigning av deras nya bar Terassen.

Nyhavn i Köpenhamn är ju bara SÅ vackert.

Juli

Hela juli var jag däremot ledig och vi passade på att semestra tillsammans hela familjen. Vi började med en mysiga resa till Mallorca. Nu i efterhand är jag väldigt tacksam för denna härliga semester vecka med sol, bad och värme. För sedan blev det inte så mycket mer bad för oss. Svenska sommaren var riktigt härlig, men det var ju ingen riktig värme i Sverige i år.

Vi åkte iväg på en härlig roadtrip i Sverige i nästan 3 veckor och först ut blev Skara Sommarland.

Sedan fortsatte vi vår roadtrip ner till underbara Västkusten. Vi spenderade ett härligt dygn på Bokenäset och ägnade oss åt vattenaktiviteter, SPA och njöt av det mysiga huset.

Vackra Smögen fick också ett besök av oss. Det är otroligt fint där, men ack så överskattat.

Något som överträffade våra förväntningar var verkligen den vackra lilla ön Hållö i Bohuslän. Det var nog verkligen en av de vackraste platserna i Sverige som jag någonsin har besökt.

Vi åkte runt på Västkusten och besökte våra gamla pärlor som Fiskebäckskil men upptäckte även nya pärlor som Johannesviks Camping och Stugby.

Sedan hängde vi större delen av tiden på landstället i Grundsund där vi var för 11;e sommaren i rad.

Vi avslutade juli på ett fantastiskt sätt och åkte ut till Fjäderholmarna och åt en lång vinlunch på populära restaurangen Rökeriet.

Augusti

I augusti bar det av till Belgien på en mysig familjeresa. Det har länge varit min dröm att resa till Belgien. När jag började kolla upp så mycket roligt det fanns att göra för barn i Belgien, så var vi snabba med att boka in en resa hit redan i sommar.

Leklandet med världens högsta inomhus rutschebana – Comic Station Antwerp – var riktigt häftigt och båda barnen älskade det. Helt klart värt ett besök.

Det var även en upplevelse att första gången resa med tåg i Europa med barnen. Denna sommaren har verkligen gett oss mycket härlig kvalitétstid tillsammans vilket verkligen är värdefullt. Jag och maken var föräldralediga tillsammans i 1 månad och sedan hade jag ytterligare en veckas ledigt. Lyxigt värre.

Denna vackra solnedgång från Skallerup Seaside Resort var bara helt magisk och fick mig att älska Danmark ännu mer.

Augusti bjöd även på en härlig resa för bara mig och äldsta sonen till Danmark och vackra Nordjylland. Vi roade oss i tre dagar med många härliga och roliga aktiviteter som passade för barnfamiljer, allt ifrån tivoli, till äventyrsbad och akvarium. Tre fantastiska dagar tillsammans bara han och jag.

Denna sommaren har nog varit en av mina bästa somrar tillsammans med hela familjen. Jag säger det nog varje år. Men det är konstigt att somrarna överträffar varandra.

Undrar vad nästa sommar har att erbjuda. Jag har redan börjat smida planer i mitt huvudet, men sen får vi se vad det blir av. Det är ju trots allt ca 10 månader kvar….

Har du haft en bra sommar? Vad var det bästa du gjorde i sommar?